Jag är32, man, 190.4, lärare, frågvis, skolbloggare, göteborgare, nördig, positiv, legitimerad, träningsfreak, rymdnörd, CISVare och något mer.

Till vardags är jag lärare i matematik, svenska, NO och engelska i grundskolans tidigare år (F-6) och utvecklingsledare med ansvar för kompetensutveckling kring digital kompetens. Efter mer än 10 år på Jonsereds skola, en pytteliten och jättegammal skola utanför Göteborg så arbetar jag idag vid Kvibergsskolan, en helt ny och betydligt större skola. Det är mycket nytt men också en hel del som är samma.

Tidigare har jag arbetat med skolutveckling inom digitalisering vid sidan om min undervisning. Det har lett mig till olika projekt på nationell nivå såväl som på huvudmannanivå, inte minst som utvecklingsledare vid Partille Makerspace med ansvar för att stötta andra lärare i att utveckla undervisning i linje med skolans nationella digitaliseringsstrategi. På Kviberg får jag möjlighet att kombinera både undervisning och utveckling.

Dessutom har jag ett antal sidoprojekt och intressen som har flera skärningspunkter med mitt arbete.

:

    

  • Trevor Dolan Award 2015
    I samband med SETT 2015 mottog jag 
    Trevor Dolan Award, ett pris som instiftades i Trevor Dolans minne. Priset delas ut årligen till den i skolans värld som har varit mest “punk”.  I sammanhanget är det någon som utmärks av civilkurage, en stark tilltro till var elevs förmåga, ett mod att ta debatt, ett ledarskap med didaktik på tvärvetenskaplig grund, samt har humor, värme och kärlek till sitt uppdrag.

 

  • Finalist i Guldäpplet 2014
    Tillsammans med Karin Nygårds (Stockholm) och Ulrika Jonsson (Sollentuna) var jag en av pristagarna i Lärarpriset Guldäpplet. Det delas årligen ut till lärare som förändra och utvecklar skolan med hjälp av IKT.

 

  • Guld i Webbstjärnan 2014
    Ihop med mina coola elever och mina kompetenta kollegor vann jag 2014 guld i Webbstjärnan i gruppen “år 4-6”. Motiveringen lyder: “En webbplats som lyckats kondensera, redigera, paketera. De fångar läsårets många teman och projekt genom en mängd roliga in- och utgångar. En synnerligen trevlig journalistisk approach där video, text och bild samspelar på ett förträffligt sätt.”

 

  • Assistent åt en elev med ett regeringsuppdrag om IT och framtid
    Mellan 2013 och 2015 har jag äran att vara assistent åt en av mina elever i hennes gärning som IT-kommissionär inom ramen för Lilla kommissionen. LK är en del av Digitaliseringskommissionen där åtta elever i från olika delar av landet och skolsystemet ska fundera kring hur IT kommer att användas i framtiden. På sätt och vis är det här den bästa skoluppgiften jag någonsin kommer kunna erbjuda en av mina elever.

 

  • Krönikor i olika tidningar
    Tidigare skrev jag krönikor till skolforskningsmagasinet Skolportenoch  för Datorn i Utbildningen. Du kan läsa de flesta av dessa under fliken Krönikor.